Een ons groente en nul stuks fruit.

Een appeltje op z’n tijd is best lekker. Dat beetje groente bij het avondeten doen we er maar bij om een gezonde indruk te geven. Maar met die kleine beetjes groen in het eetpatroon halen vele mensen de geadviseerde ‘twee ons groente, twee stuks fruit’ niet. Het is vaak niet dat mensen dit niet willen, maar vergeten om die sinaasappel van de fruitschaal mee te pakken als ze de deur uit gaan. Of dat ze toch net iets liever koffie met een koekje hebben, dan koffie met een bakje fruitsalade.

Kom jij aan twee ons groente en twee stuks fruit op een dag? Ik niet. Dat komt vooral omdat ik niet gewend ben om fruit te eten en het kan voorkomen dat ik op een dag helemaal geen groente eet. En ik geloof echt niet dat ik hierin de enige ben. Er wordt bij het frieteten echt geen blikje erwtjes opengetrokken om eens even lekker gezond te doen.

Ook is het best duur als je dit elke dag zou moeten bekostigen. Stel dat je voor zo’n dagelijkse hoeveelheid gemiddeld 2,50 per dag kwijt bent? Dat is toch meer dan 900 euro per jaar. Daar zou ik toch liever een keertje goed van gaan shoppen of leuk van op vakantie gaan.

Op internet staan vele tests om te kijken of je gezond bezig bent. Ook op de site van de reclamecampagne staat er een. Maar om de resultaten te krijgen moet je wel een account hebben. Het lijkt mij dat voor veel mensen (mijzelf daarbij meegerekend) het nou niet echt interessant genoeg om daar die moeite voor te gaan doen. Ik zal dus waarschijnlijk er nooit achter komen of ik gezond bezig ben en genoeg vitamientjes binnenkrijg. Al heb ik nou niet perse een test nodig om die vraag te beantwoorden.

Geef een reactie

